logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۴۰۷۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای مسئولان است

دفاع-مقدس-گنجینه‌ای-تمام‌نشدنی-برای-مسئولان-است
امام جمعه قیدار گفت: دفاع مقدس برای مسئولان و مردم می‌تواند گنجینه‌ای تمام نشدنی برای اداره کشور در تمام شرایط پیش‌رو باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: بدون شک رکن رکین فرایند صحیح تربیت، اسوه‌پردازی است و وقتی که تمام مباحث نظری تربیت در وجود اسوه عینیت یافته است، متربی برای ساخت شخصیت خود، سعی و تلاش می‌کند که مانند او باشد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اسوه‌پردازی قرآن، یک بعد دنیوی دارد و هدف از آن تنظیم سبک زندگی انسان‌ها بر مبنای سبک زندگی اسوه و الگوست و یک بعد اخروی مهمی دارد و آن این که اسوه یعنی شاخص ارزیابی و حسابرسی ما در فردای قیامت، ارزش ما به اندازه شباهت ما به رسول الله (ص) است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: رویکرد راهببری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران با برکت امامت 34 ساله‌شان، راهبرد جهاد تبیین بود.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاستند تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند و عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اگر در اقتضائات این عصر و زمان و صدور فتوای رهبر معظم انقلاب درباره فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین تامل و دقت کنیم به خوبی می‌توان دریافت که شرایط زمانه ما، تا چه میزان با زمانه ولایت امام صادق (ع) شباهت دارد.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گزافه نیست اگر ادعا شود، دفاع مقدس تنها تجلی‌گاه عینی تمام ارزش‌های اسلامی و انقلابی به صورت همزمان و یکجا بوده است و شاید دیگر چنین تحولی در این سطح گسترده بعد از انقلاب نمونه نداشته باشد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه دفاع مقدس برای مسئولان و مردم می‌تواند گنجینه‌ای تمام نشدنی برای اداره کشور در تمام شرایط پیش‌رو باشد افزود: بر اساس برخی شواهد ۵۰ پروژه مهم در دستور کار اتاق جنگ نرم دشمن قرار گرفته است که یکی از مهمترین پروژه تحریف وقایع و حقایق جنگ و تولید ضد روایت برای گسترش جریان تحریف در این عرصه است.

وی به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی خواست با این اقدام ذلیلانه بلکه مرگ خود را تا چند صباحی به تأخیر بیندازد و رسوایی شکست‌های پیاپی خویش را مخفی سازد و این خود شکست بزرگ جدیدی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این گونه اقدام‌های تروریستی بدون تردید از سر استیصال و شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی بوده، به‌زودی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت مواجه خواهد شد و به امید خدا شاهد نابودی کامل این رژیم سفاک و جنایت‌کار خواهیم بود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر